// Zorg algemeen

Wat doet verapamil (120mg) op langere termijn

Beste Cardiologen,

Vanuit de hardloop groep heb ik de volgende melding gekregen. "Ik zit zelf met het feit dat ik graag zou willen weten wat het gebruik van mijn medicijn  (verapamil 120mg) op langere termijn  doet. Ik merk echt dat het soms een soort van downer is. Mijn sportintentie is altijd hoog...vraag me soms af of ik niet wat liever voor mijn hart moet zijn."

Deze loper heb ik aangegeven om zich hier ook aan te sluiten en de vraag te stellen. Zelf heb ik geen idee wat medicatie doet in dit geval.

Hebben jullie enig idee?

Dank voor het antwoord.

Sportgroeten,


0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


2 REACTIES

  • J O avatar
    Calciumantagonisten remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse voedingsstoffen, waaronder Q10, zink, kalium en vitamine D. Kan je allemaal vinden op internet tegenwoordig. Een tekort aan melatonine kan een onrustige slaap geven en gewichtstoename bevorderen. Een tekort aan Q10 kan onder ander spier- en tandvleesproblemen geven. Ben zelf overigens maar een leek.

    0
  • P V avatar
    Er is een kleine groep hartpatienten die hun hart een beetje moeten ontzien, voor verreweg de meeste mensen gelden er voor het hart of hartfrequentie geen beperkingen.Verapamil (Isoptin) is een zogenaamde calciumkanaalblokker, waardoor de hartfrequentie ietsje lager kan worden. Maar je mag en kunt er gewoon mee sporten, en doe dit vooral ook. En dit middel heeft geen lang-termijn effecten, als je stopt is het zo weer uitgewerkt.Dus, denk niet na over je hartfrequentie, en sport gewoon verder!!

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy