Ik ben 69 jaar, weeg ±82 kg, 1,85 m en voel me buiten de hartritmestoringen goed. Sinds > 2 jaar drink ik geen alcoholische drank meer en matig ik koffiedrinken.Vanaf 01 augustus slik ik i.p.v. twee een x 200mg amiodaron tablet (direct na de maaltijd).Tot 6 september ’14 ging het prima zo. INR is ook onder controle.Op 07 september werd ik toch weer gestoord door hartritmestoring van 01:00 – 02:00 uur. In dat uur moest 4 x naar toilet voor telkens grote plas. De hartslag is bij mij normaal tussen 50 - 55. Tijdens hartritmestoornis is dat tussen 120 en 135 en af en toe onregelmatig. Het klopt dan erg in mijn keel waar ik wakker van word of blijf. Mijn hartritmestoornis gaat wel vanzelf weer weg.1.Hoort veel plassen bij hartritmestoornis? 2.Is dat een indicatie voor bepaalde hartritmestoornis?Op 10 september ’14 consult bij mijn cardioloog voor controle. Ik had op 10 september ook van 01:15 – 08:00 uur weer het zelfde verhaal. Mijn cardioloog vond mijn ECG (holter) aanzienlijk verbeterd en schrijft me nu voor om alleen zaterdagen + zondagen 2 x 200mg amiodaron te slikken tot medio december. Maar toch, ondanks deze aanpassing in medicatie, heb ik na 11 september nog bijna elke nacht hartritmestoornis en moet erg vaak naar toilet. Als ik opsta is de hartritmestoornis meestal binnen 1 uur weg. Doordat ik tijdens mijn slaap (te) veel gestoord wordt ben ik overdag aanzienlijk minder fit.3.Hoe lang duurt het voordat de aanpassing van medicatie effectief is?4.Kunnen bepaalde voedingstoffen hartritmestoring veroorzaken?5.Beïnvloed sauna bezoek je hartritme?6.Hoe kan ik van deze aanval hartritmestoornissen, die ik alleen heb als ik rust, afkomen? opmerking:Wat fijn dat deze site bestaat!
1 REACTIE
Je moet Inloggen om te reageren
L D