// Zorg algemeen

Vervolg van (27-07-2014) mijn probleem 'aanvals gewijze hartritmestoringen'.

Ik ben 69 jaar, weeg ±82 kg, 1,85 m en voel me buiten de hartritmestoringen goed. Sinds > 2 jaar drink ik geen alcoholische drank meer en matig ik koffiedrinken.Vanaf 01 augustus slik ik i.p.v. twee een x 200mg amiodaron tablet (direct na de maaltijd).Tot 6 september ’14 ging het prima zo. INR is ook onder controle.Op 07 september werd ik toch weer gestoord door hartritmestoring van 01:00 – 02:00 uur. In dat uur moest 4 x naar toilet voor telkens grote plas. De hartslag is bij mij normaal tussen 50 - 55. Tijdens hartritmestoornis is dat tussen 120 en 135 en af en toe onregelmatig. Het klopt dan erg in mijn keel waar ik wakker van word of blijf. Mijn hartritmestoornis gaat wel vanzelf weer weg.1.Hoort veel plassen bij hartritmestoornis? 2.Is dat een indicatie voor bepaalde hartritmestoornis?Op 10 september ’14 consult bij mijn cardioloog voor controle. Ik had op 10 september ook van 01:15 – 08:00 uur weer het zelfde verhaal. Mijn cardioloog vond mijn ECG (holter) aanzienlijk verbeterd en schrijft me nu voor om alleen zaterdagen + zondagen 2 x 200mg amiodaron te slikken tot medio december. Maar toch, ondanks deze aanpassing in medicatie, heb ik na 11 september nog bijna elke nacht hartritmestoornis en moet erg vaak naar toilet. Als ik opsta is de hartritmestoornis meestal binnen 1 uur weg. Doordat ik tijdens mijn slaap (te) veel gestoord wordt ben ik overdag aanzienlijk minder fit.3.Hoe lang duurt het voordat de aanpassing van medicatie effectief is?4.Kunnen bepaalde voedingstoffen hartritmestoring veroorzaken?5.Beïnvloed sauna bezoek je hartritme?6.Hoe kan ik van deze aanval hartritmestoornissen, die ik alleen heb als ik rust, afkomen? opmerking:Wat fijn dat deze site bestaat!

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


1 REACTIE

  • L D avatar
    U stelt een aantal interessante vragen, die ik stuk voor stuk zal beantwoorden.1. Het is bekend dat sommige mensen na een ritmestoornis mensen meer moeten plassen. Dat komt doordat de hart-boezems, die tijdens een ritmestoornis wat uitrekken, een hormoon uitscheiden, waardoor mensen meer gaan plassen. De boezem denkt als het ware dat het lichaam te veel vocht bij zicht heeft.2. Dit is niet specifiek voor een bepaalde ritmestoornis van de boezem.3. Amiodaron is een bijzonder medicijn, dat pas na langere tijd zijn effect krijgt en ook pas weken na het stoppen weer helemaal uit het lichaam is. Dat komt omdat eerst het vetweefsel 'opgeladen' moet worden en pas daarna ontstaan bloedspiegels. Het duurt dus weken voordat een hogere dosis amiodaron zijn effect heeft.4. Er wordt veel geïnformeerd naar de relatie tussen voeding en ritmestoornissen. Koffie en alchol, maar ook smaakzout (fehcin) zijn bekende uitlokkende factoren.5. In de sauna gaat het hart een stuk sneller kloppen, en dat verhoogt soms de kans op ritmestoornissen. Echter, we beschouwen dit niet als een echt probleem.6. Het is mij niet helemaal duidelijk welk type ritmestoornissen u heeft. Vaak is het zo dat medicijnen op de iets langere termijn niet meer helpen. Catheter-ablatie biedt heel vaak een blijvende oplossing.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy