// Zorg algemeen

Vermijden van 1500-2000 hoogte

Bij een informatie avond in het MMC in Eindhoven (cardioloog, sportarts, dietist, medisch psycholoog) is verteld dat inmand met een hartinfarct hoogtes van 1500-2000 meter en hoger beter kunnen vermijden. Waarom is dat, en betekent dit dat ik volgende jaar niet op zomervakantie naar de Alpen kan?


0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


2 REACTIES

  • F S avatar
    Bedankt voor dit antwoord.Ik ben gedotterd, heb een fietstest gedaan, er is een cardio echo gemaakt en ik ben in hartrevalidatie. Mijn conditie is weer behoorlijk op orde en ik kan zonder problemen een uur flink wandelen of fietsen. Ik ga er dus vanuit dat ik over 6 maanden wel veilig naar Oostenrijk en Italie op vakantie kan.

    0
  • H K avatar
    In zijn algemeenheid wordt inderdaad geadviseerd om hoogtes kort na een hartinfarct te vermijden. Dit heeft te maken met een lagere zuurstofspanning in de lucht op hoogte en daardoor een mogelijk hoger risico op ritmestoornissen en zuurstoftekort van het hart. Om een goede individuele afweging te maken zijn een aantal zaken van belang: - Is de bloedvoorziening tijdens/na het hartinfarct volledig hersteld door bijv. een dotterprocedure?- Zijn er nog andere vernauwingen?- Is er na het infarct een inspanningstest gedaan en wat was het resultaat? Was er nog zuurstoftekort, waren er ritmestoornissen en hoe was de prestatie?Mijn advies zou dan ook zijn om het met uw eigen cardioloog te bespreken.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy