// Zorg algemeen

Verapamil en verlengde QT tijd

Geacht team,
Gisteren is een geplande ablatie onder algehele narcose vlak voor de ingreep afgeblazen wegens koorts en algehele malaise.
Om de hersteltijd te overbruggen heb ik wegens aanhoudende tachy's ( flutters afgewisseld door fibrilleren, 150bpm in rust ) 3 maal daags 40 mg Verapamil voorgeschreven gekregen van mijn NIET behandelend cardioloog. Dit bovenop mijn onderhoudsdosering van 120 mg Retard.
Aangezien ik bij mijn behandelend cardioloog bekend ben met een verlengde QT tijd , vraag ik mij af of dit niet een te hoge dosering is?
Vriendelijke groet.

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


1 REACTIE

  • L D avatar
    Ik begrijp uw vraag, maar kan hem niet beantwoorden. Vele factoren spelen hier een rol, zoals uw hartrequentie, uw andere medicatie en de lengte van de QT-tijd. Het maken van een ECG zal het antwoord geven.In het algemeen lijkt het me echter geen probleem.

    0

Je moet Inloggen om te reageren