// Zorg algemeen

tintelingen / slapende handen

Drie en een halve week geleden heb ik een bypassoperatie voor mijn kransslagaders ondergaan. Inmiddels ben ik thuis en herstellende. Ik heb veel last van tintelingen in mijn handen en ‘slapende’ handen. Is dit een veel voorkomend verschijnsel?

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


3 REACTIES

  • F B avatar
    Ik loop nu ook al een aantal jaren met een I.C.D. rond en moet daarbij per dag 5 verschillende tabletten slikken en ook ik had in het begin tintelingen/gevoelloze linkerhand. Op advies van de Arts moest ik meer gespreid over de dag al die tabletten in gaan slikken. ik kan meldden dat voor mij dit geholpen heeft, ik heb geen tintelde/gevoelloze linkerhand meer.Bij mij heeft dit geholpen.

    0
  • A h avatar
    Ik heb al jaren tintelingen stroomgevoelens door mijn heen gaan .De dokter kan er niets mee .Ik kan het onder controle houden , maar ook opwekken .Het is niet prettig of leuk maar vreemd en raar en niemand heeft er van gehoord of verteld er iets over .Bij mensen met MS en nu zie ik het voor het eerst bij hartziekten .Mijn huisarts verzekerde mij dat ik gelukkig geen MS had .

    0
  • J t avatar
    mevrouw,Dat komt inderdaad vaker voor, de oorzaak heeft waarschijnlijk met de operatie te maken die u enkele weken geleden hebt ondergaan.Tijdens de bypass operatie wordt het borstbeen gekliefd en dan wordt er een spreider tussen beide borsthelften geplaatst. Nu kan de spreider uit elkaar wordt gedraaid en wordt de ruimte onder het borstbeen zichtbaar: het hartzakje met daarin het hart. Hoogstwaarschijnlijk is er als bypass materiaal bij u gebruik gemaakt van 1 of 2 borstslagaders, deze lopen aan de achterkant van het borstbeen en kunnen vrijgeprepareerd worden. Om er beter bij te kunnen wordt vaak een borstwand spreider gebruikt, de borstwand wordt flink opgetrokken zodat de hartchirurg bij de borstslagader kan komen. Het nadeel is dat de ribben ook weggetrokken worden want deze kunnen aan de achterkant weer op de zenuwen drukken die naar uw armen lopen. Het effect van druk op een zenuw is meestal tintelingen en een doof gevoel. Met name de eerste weken kan dit optreden, gelukkig gaat dit bijna altijd weer vanzelf over. Mocht u hier bij de controle afspraak bij uw cardioloog/ hartchirurg nog steeds last van hebben is het belangrijk dit te vermelden. Eventueel kan deze u doorverwijzen naar een neuroloog.Ik hoop dat het snel overgaat en veel succes van

    0

Je moet Inloggen om te reageren