// Zorg algemeen

spontane hartversnelling van boven de 200

ik heb nu 2 maal een ablatie gehad en de resultaten lijken mij goed.
Ik heb in ieder geval geen aanval van boezemfibrilleren nog gehad maar nu heb ik van die runs dat mijn hartslag kortstondig naar boven de 200 slagen gaat.
Deze zijn ook waargenomen op een ecg maar er kon geen indicatie worden gegeven waar deze vandaan kwamen.
De aanvallen (tot nu toe) zijn wel kort maar soms met een zeer drukkend gevoel boven in de borst waarbij het dan lijkt alsof bloed zich ophoopt en dan ineens weer los gelaten wordt.
Dit is niet altijd het geval maar het gebeurd het meeste als ik wat ineen gekrompen zit (zoals achter de pc).
Kan dit veroorzaakt worden door de slokdarm of middenrif of komt dit toch hoogst waarschijnlijk uit het hart zelf?
Mijn eigen cardioloog kon er niet echt wijs uit worden.

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


1 REACTIE

  • L D avatar
    Als die snelle hartkloppingen op het ECG ook gezien worden, dan komt het zeker uit het hart. Waarom u het dan in deze houding heeft kan ik niet verklaren.We zien wel vaker dat er na een ablatie voor boezemfibrilleren dit soort ritmestoornissen ontstaan. Over het algemeen zijn ze goed te ableren. met het ECG tijdens de klachten is over het algemeen goed uit te maken of het te ableren is. Een Holter kan ook helpen bij deze vraag.Als het maar enkele secondes duurt dan kan ablatie lastig zijn. Als het langer duurt, dan lijkt mij ablatie een goede optie.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy