// Zorg algemeen

Snelle hartslag (200 in rust)

Beste,

ik heb een lang verhaal maar hoop dat u kunt meedenken. Bijna een jaar geleden kreeg ik een miskraam. Ik heb een traagwerkende schildklier dus mijn medicatie moest omhoog toen bekend werd dat ik zwanger was. Toen de miskraam volgde is mijn medicatie (thyrax) niet verlaagd. Ik dacht hier niet aan en de huisarts wees me er niet op.

Ongeveer twee maanden later kreeg ik 's nachts flinke hartklopping, ik kon moeilijk ademen en de ambulance werd gebeld. Die constateerde hyperventilatie. De volgende dag had ik nog steeds last van een versnelde hartslag. Terug naar de huisarts en die pakte mijn bloeduitslagen erbij van een paar weken eerder en die zag dat mijn schildklier te snel werkte. Medicatie omlaag en we zijn nu bijna een jaar verder en de snelle hartslag is nooit meer overgegaan.

Het gebeurd met name in rust, dus in de nachten. Ik slaap gewoon en wordt dan wakker van een snelle hartslag. Ik ben naar de cardioloog doorgestuurd en die ziet met een apparaatje dat ik 48 uur gedragen heb dat mijn hartslag soms wel 200 slagen slaat in rust. Het zijn momentopnamen en het overkomt me gemiddeld 3 tot 4 keer per week. De cardioloog ziet geen hartritmestoornissen. Mijn schildklier werkt al zeker een halfjaar wel goed en is gestabiliseerd maar mijn hartslag blijft met momenten versneld gaan. Gevolgen zijn dat ik heel slecht slaap daardoor, moe ben en elke keer het gevoel heb dat ik doodga.

Nu heeft de cardioloog mij doorgestuurd naar de internist omdat hij vermoed dat er binnen iets in de hormoonhuishouding niet goed gaat dat mijn hart aanjaagt. Mijn hart veroorzaakt het volgens hem dus niet zelf. De internist dacht aan iets met de darmen (tumor?) waarvoor ik 24 uur urine moest verzamelen. Daar krijg ik pas over 5/6 weken de uitslag van.

mijn vraag nu aan u, na weer een vreselijke nacht, waarbij het dit keer de hele nacht aanhield terwijl het meestal met een uur of twee over is, heeft u enig idee wat ik hiertegen kan doen? Wat er nog onderzocht kan worden? Ik ben dus pas 33 jaar. 


0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


7 REACTIES

  • A O avatar
    Meneer , u ook bedankt maar angst of hyperventilatie leek mij bijna uitgesloten omdat er geen spanning of stress aan vooraf is gegaan. Wel zou het natuurlijk toch onbewust kunnen, maar ik denk eindelijk na een heel jaar het probleem te hebben gevonden. Namelijk de schildkliermedicatie die voor mij toch teveel was.

    0
  • A O avatar
    , bedankt voor je uitgebreide reactie. Dat zal voor jou uiteindelijk toch schrikken zijn. De reden dat ik sowieso wel de schildklier verdenk was het feit dat het daar begonnen is. Met een te snel werkende schildklier door teveel medicijnen. Maar ik denk goed nieuws te hebben al wil ik nog niet te hard juichen. Mijn schildklier was steeds goed ingesteld. Wel slikte ik 112.5 mc euthyrox. Zonder de huisarts te laten weten was ik 100 gaan slikken met nog steeds een goed werkende schildklier. Toen de internist mij belde met dat alles goed was en ze zei de schildklier dus ook, vroeg ik of het kwaad kon als ik dan toch nog een stapje minder met medicatie omdat Tsh 1,1 was en ft4 22. Goed maar het mocht minder. Dus ze zei je mag een kwartje minderen. Nu een kleine twee weken slik ik 75 mcg en de snelle hartslag is met 80 procent afgenomen. Heb ipv 3 tot 4 keer per week last nog maar 1 keer in de week last gehad afgelopen weken. Ik ga binnenkort weer bloedprikken en kijken hoe het dan staat met de schildklier maar het ziet er naar uit dat de medicatie nog steeds te hoog was. Ik ben van 137.5 mcg naar nu 75 mcg gegaan in een jaar. Terwijl ik voordat dit alles begon altijd tussen de 100-125 heb geslikt en soms nog iets meer. Als het nog heel af en toe de kop op doet en de schildklierwaardes nog steeds goed zijn zal ik vragen of ik van 75mcg naar 50 of 62.5 mag.Maar dit had ik niet verwacht, na al die onderzoeken en zoveel klachten dat het nog meer verlagen van mijn medicatie hoogstwaarschijnlijk de oplossing is. Ik heb wel op 1 april een afspraak staan bij de cardioloog. Voorlopig laat ik die nog even staan en kijk hoe het de komende week gaat.

    0
  • M S avatar
    Het is net of ik mijn eigen verhaal lees. Bij mij gebeurde het drie jaar geleden. Een te snel werkende schildklier en daar reageerde mijn hart op met ook een hartslag van 200. En ook vaak als ik sliep dan sloeg hij over. Heel gek! Laat je goed nakijken, bij je cardioloog, en bij je internist.Is dat een endocrinoloog? Deze kunnen vaak nog meer voor je doen!En maak duidelijk dat je alles los van elkaar wilt zien, bij mij werd er ook steeds gezegd ja dat is het gevolg van je schildklier. Maar na 3 jaar was ik het zo zat, en heb ik alles apart laten nakijken.Mijn schildklierwaardes moesten natuurlijk wel goed zijn, maar dat duurde ook heel lang. Voordat ik weer ingesteld stond, en een radioactieve slok had gehad was het nog niet over. Toen ben ik het allemaal eens goed met mijn cardioloog gaan bespreken en gevraagd of hij het alsjeblieft eens los van elkaar zou wil bekijken. Alleen naar het hart, en wat bleek 1 hartklep was niet goed, en lekte, de ander had het ook maar minder. Dus ben ik afgelopen juni geholpen aan mijn hart een kunstklep, en een reparatie rechterhartklep. Maar omdat ik zoveel boezemfibrilaties heb gehad kreeg ik er ook een ablatie bij. ( Had 14 cardioversies gehad, dat wilde ik niet meer want al die schokken zijn ook niet goed voor je denk ik dan).Dus hou je poot stijf en laat alles apart onderzoeken, laat niks wijs maken. Een andere vraag ben ie ook al lid van de schildklierstichting? daar kunnen ze je ook veel info geven over je schildklier. Hou vol je bent nog veel te jong jij bent belangrijk hoor! ( 46 jr)

    0
  • L D avatar
    Uw verhaal klinkt niert als een typische hartritmestoornis. In ieder geval weet ik wel dat het niet gevaarlijk is, wat u heeft.Als er bij u sprake is van een normaal hartritme, maar alleen veel te snel, dan moet je ook denken aan bijv hyperventileren of angst. Hoewel u uw verhaal goed vertelt, kan ik het met deze gegevens niet verder duiden. Ik wens u veel sterkte en hoop dat snel de oplossing gevonden kan worden.

    0
  • A O avatar
    Graag zou ik nog een reactie willen op de aanvullende informatie. Ik heb de internist gesproken inmiddels. Het urine-onderzoek was goed. Er kon geen sprake zijn v een hartritmestoornis omdat er iets met de sinusknoop ofzo was die dat uitsluit. Ondertussen heb ik nog steeds last. Morgen een afspraak bij de huisarts. Geen idee wie me nu verder miet onderzoeken en wáarop.

    0
  • A O avatar
    meneer ,Ik zal nog even antwoord geven op uw vragen en wat aanvullende informatie en hopelijk kunt u mij dan aangeven welke stappen ik het kan nemen.Het hartritmestoornissen schommelt tussen 155 en 200 op die momenten. Bijna altijd beginnen de hartkloppingen als ik net slaap. Soms begint het eerder, aan het einde van de dag. Het speelt altijd als ik een slechte nacht heb gehad of een hele drukke dag. Mijn hartslag is dan gewoon normaal, ik voel me dan ineens ontzettend moe en dan begint mijn hart steeds sneller te slaan. In de nachTen, als ik slaap, ga ik gewoon goed naar bed, nergens last van en wird ik wakker van de snelle hartslag. Voor mijn gevoel gaat het dus van normaal uit het niets niet heel snel. Het houdt meestal een uur of twee aan en wordt dan weer normaal. Maar soms duur het de hele nacht en voel ik met overdag ook trillerig en op een gegeven moment is het over en slaat mijn hart weer normaal. Ik heb zekere vijf hartfilmpjes gehad die allen een mooi beeld en niets bijzonders laten zien. Deze zijn allemaal afgenomen overdag als ik nergens last van had. Ik heb drie keer een apparaatje gedragen. Bij twee moest ik een knopje indrukken als de snelle hartslag begon. Daarop was die snelle hartslag ook zichtbaar. Een keer heb ik een kastje gedragen dat 48 uur een registratie heeft gemaakt en daarop waren momenten van een snelle hartslag te zien. Het is dus niet elke dag, niet elke dag maar op verschillende momenten zo een drie keer per week, soms voel ik het aankomen, als ik echt heel moe ben van een drukke dag. Soms komt het voor mijn gevoel uit het niets en kan ik er niets aan linken.Ik loop nu dus bij de internist ipv de cardioloog. Moet ik om een second opinieonderzoek vragen? De hartfilmpjes opnieuw laten beoordelen? als het een hartritmestoornissen is, is dit kevensbedreigend? Wat kan ik het doen op de momenten dat die hartslag zo snel gaat? Eerder raakte ik in paniek maar nu probeer ik afleiding te zoeken.Uw opmerking over dat soms de oorsprong van de ritmestoornis vlakbij de ritmestoornis zit snap ik niet zo goed?Excuses voor de vele vragen maar ik hoop met meer informatie beter met de arts mee te kunnen denken en ideeën op te geven. ,

    0
  • L D avatar
    Dat het normale hartritme telkens 's nachts naar 200 gaat is inderdaad bijzonder. Uw cardioloog heeft geconcludeerd dat er geen ritmestoornissen zijn, maar 200/min als normaal ritme blijft wel heel bijzonder. Gaat uw hart dan acuut van een rustige hartslag naar 200/min? En stopt het ook weer in 1 keer? Als dat het geval is, dan is het toch waarschijnlijk dat er sprake is van een hartritmestoornis.Als uw hartritme geleidelijk sneller en trager wordt, dan kan het ook nog goed een ritmestoornis zijn. Soms zit de oorsprong van de ritmestoornis vlak bij de oorsprong van de ritmestoornis, waardoor je op het ECG (bijna) geen verschil ziet.Ik heb toch wel de indruk dat u het hart nog niet kunt vergeten als oorzaak.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy