Beste,
ik heb een lang verhaal maar hoop dat u kunt meedenken. Bijna een jaar geleden kreeg ik een miskraam. Ik heb een traagwerkende schildklier dus mijn medicatie moest omhoog toen bekend werd dat ik zwanger was. Toen de miskraam volgde is mijn medicatie (thyrax) niet verlaagd. Ik dacht hier niet aan en de huisarts wees me er niet op.
Ongeveer twee maanden later kreeg ik 's nachts flinke hartklopping, ik kon moeilijk ademen en de ambulance werd gebeld. Die constateerde hyperventilatie. De volgende dag had ik nog steeds last van een versnelde hartslag. Terug naar de huisarts en die pakte mijn bloeduitslagen erbij van een paar weken eerder en die zag dat mijn schildklier te snel werkte. Medicatie omlaag en we zijn nu bijna een jaar verder en de snelle hartslag is nooit meer overgegaan.
Het gebeurd met name in rust, dus in de nachten. Ik slaap gewoon en wordt dan wakker van een snelle hartslag. Ik ben naar de cardioloog doorgestuurd en die ziet met een apparaatje dat ik 48 uur gedragen heb dat mijn hartslag soms wel 200 slagen slaat in rust. Het zijn momentopnamen en het overkomt me gemiddeld 3 tot 4 keer per week. De cardioloog ziet geen hartritmestoornissen. Mijn schildklier werkt al zeker een halfjaar wel goed en is gestabiliseerd maar mijn hartslag blijft met momenten versneld gaan. Gevolgen zijn dat ik heel slecht slaap daardoor, moe ben en elke keer het gevoel heb dat ik doodga.
Nu heeft de cardioloog mij doorgestuurd naar de internist omdat hij vermoed dat er binnen iets in de hormoonhuishouding niet goed gaat dat mijn hart aanjaagt. Mijn hart veroorzaakt het volgens hem dus niet zelf. De internist dacht aan iets met de darmen (tumor?) waarvoor ik 24 uur urine moest verzamelen. Daar krijg ik pas over 5/6 weken de uitslag van.
mijn vraag nu aan u, na weer een vreselijke nacht, waarbij het dit keer de hele nacht aanhield terwijl het meestal met een uur of twee over is, heeft u enig idee wat ik hiertegen kan doen? Wat er nog onderzocht kan worden? Ik ben dus pas 33 jaar.
7 REACTIES
Je moet Inloggen om te reageren
A O
A O
M S
L D
A O
A O
L D