// Zorg algemeen

na de ablatie

Ik heb 16 oktober een ablatie bij de AV knoop gehad in het Catharinaziekenhuis.Je leest alles over de ablatie maar helemaal niets over hoe lang het duurt voordat mensen zich weer normaal voelen. Ik ben nog best snel moe, maar het gaat al beter.Afgelopen zondag ( 10 dagen na de ablatie) voelde ik mij de hele dag opgejaagd. Ik draaide bij wijze van spreken 1000 toeren maar ik werd tegengehouden. Heb het gelukkig niet meer gehad. Ik heb een dag na de operatie de griep gekregen.Hoe voelen andere mensen zich na de ablatie?

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


4 REACTIES

  • H P avatar
    Ik had denkelijk AV modale tachycardie, maar ik heb begin uari een afspraak met U dan zal ik wel meer horen. Ik was er voor een second opinionIk heb geen last van de verdoving in de lies gehad, het inbrengen van de catheters deed ook niet pijn. Het branden heb ik ook niet gevoeld. Misschien was ik een licht geval!Ik ben wel nog steeds moe, hoewel het elke dag wel een stukje beter gaat.Ik moet weer wennen aan een normaal leven, ik ging de laatste 7 jaar ziekenhuis in en uit. Ik kreeg zo maar uit het niets een hartritme van 239, wat ze dan in het ziekenhuis weer wegspoten. Ik had deze operatie al veel eerder moeten hebben, maar ik woon niet dichtbij het Catharinaziekenhuis.

    0
  • f v avatar
    hallo, Ik heb 2 weken geleden ook een ablatie van de re kamer gehad. Net onder de aorta klep.Na een zeer goede plaatselijke verdoving is de operatie van start gegaan.het opvoeren van de catheters was volledig pijnloos. Het feitelijke branden was wel pijnlijk, en straalde uit naar de oren ( trommelvliezen). erg vervelend. De cardioloog had van deze oorklachten nog niet gehoord.na de ingreep was het verloop ongecompliseerd. Ik voelde me erg opgelucht en had geen klachten meer van hartkloppingen.Ook niet meer na provocatie met medicijnen.Na zes uur plat liggen, even plaspause, en de volgende dag na controle naar huis.Thuis geen klachten, geen pijn ,en niet moe meer. wel een aantal dagen een dikkere lies gehad.

    0
  • H P avatar
    Ik moest na de operatie met Sotalol en Verapamil stoppen.Ik hou mij de komende tijd nog maar even rustig!

    0
  • A M avatar
    Het is voor mij niet helemaal duidelijk welk type ablatie u hebt ondergaan. Maar als dat een ablatie was voor AV nodale tachycardie is soms gedurende enkele weken erna de hartslag nog wat versneld. Dat verschijnsel is nog sterker als na de ablatie bepaalde medicijnen ter bestrijding van de ritmestoornissen (betablokkers) niet meer ingenomen hoeven te worden. I.h.a gaat dit effect na enkele weken over. Ik hoop dat dit een antwoord is op uw vraag. Verder kunt u via het forum ook eens naar de ervaringen van anderen informeren.

    0

Je moet Inloggen om te reageren