// Zorg algemeen

migraine en "opgeblazen" na hartklepoperatie

Twee weken geleden zijn d.m.v. een open hartoperatie bij mij de mitraalklep en de tricuspidalisklep gerepareerd (niet vervangen). Alles is goed gegaan, behalve dat er nogal veel vocht in mijn hartzakje terecht was gekomen. Dat is verwijderd voor ik naar huis ging, nu een week geleden. Ik heb twee vragen:1) ik voel me nog steeds opgeblazen (vooral harde buik) en sommige dagen heb ik nauwelijks de kracht om uit bed te komen. Kan het zijn dat er weer teveel vocht in het zakje is gekomen?2) Ik heb mijn leven lang al regelematig last van migraine, maar nu heb ik eigenlijk elke dag een aanval, met auras erbij, en neem dan steeds sumatriptan om het te onderdrukken. Kan dat wel en hoe kan ik het evt. voorkomen?

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


1 REACTIE

  • J t avatar
    ,Na iedere hartoperatie kan het voorkomen dat er na 1, 2 weken, soms nog langer, teveel vocht in het hartzakje blijft zitten. Als er teveel vocht in het hartzakje zit, drukt dit vocht op het hart waardoor het moeilijker kan pompen en vaak gaat het hart als reaktie ook sneller kloppen. De meeste mensen hebben hier dan ook klachten van, deze kunnen varieren van moeheid, kortademigheid, een lage bloeddruk tot flauwvallen aan toe. Het is dan ook dit teveel aan vocht weg te halen, door het aan te prikken of door een operatie.1) het zou dus kunnen dat er weer teveel vocht in het hartzakje zit, neem kontakt op met uw hartchirurg of uw cardioloog, deze zal dan bekijken (met een echo) of er weer teveel vocht aanwezig is.2) inderdaad komt het vaker voor dat een hartoperatie (met zware narcose) migraine aanvallen kan verergeren. Hoogstwaarschijnlijk zal dit in de komende weken verminderen, met het gebruik van uw anti-maigraine medicatie kunt u doorgaan.Veel sterkte van .

    0

Je moet Inloggen om te reageren