// Zorg algemeen

microRNA-199b gen

Geachte cardiologen,

Ik heb een flinke tijd geleden deze vraag aan u gesteld doch helaas (nog) geen antwoord van u mogen ontvangen. 

Ik heb namelijk gelezen dat het UMC Maastricht het gen (microRNA-199b gen) heeft ontdekt wat hartfalen veroorzaakt. Er zou zelfs een geneesmiddel zijn om dit gen uit te schakelen. Het hart zou zich zelfs daarna onmiddellijk herstellen. 

Mijn vraag is wordt dit geneesmiddel al toegepast en bij welke patiënten is toediening zinvol ?

Heel graag uw antwoord.

Dank,

 

 


0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


1 REACTIE

  • L avatar
    Excuses voor het te laat beantwoorden van uw vraag. Als ik de literatuur over dit gen nalees, vermoed ik dat het nog jaren gaat duren voordat er een studie bij mensen zal worden uitgevoerd, die dit gaat onderzoeken. Bij mijn weten wordt er dus nog niks onderzocht bij patiƫnten en is alles nog in de experimentele fase.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy