// Zorg algemeen

Medicijn Modalin 100mg (Ciprofibraat) cholesterolverlager

Beste alle,inmiddels na 3 katheter ablaties klachtenvrij qua hartritmestoornissen (flutter) hartritmes van 140 a 160 of hoger en weken lang durende.Nu de vraag: zouden bijwerkingen van jarenlang cholesterolverlagers een rol kunnen spelen ? Ik slik deze nu zo'n 10 jaar (erfelijke aanleg ivm lever die teveel slecht cholesterol aanmaakt). Ik lees ook wel eens op forums, dat je hier ritmestoornissen van kan krijgen en ook last kunt krijgen van gewichtstoename ?Ik slink thans enkele jaren: Medicijn Modalin 100mg (Ciprofibraat) cholesterolverlagerVoorheen de werkzame stof simvastatine.

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


1 REACTIE

  • P T avatar
    Je gebruikt op het moment ciprofibraat. Dat is een andere klasse cholesterolverlagers dan de zogenaamde statines (zoals simvastatine).Zowel de fibraten als de statines kunnen bijwerkingen geven. De bekendste bijwerking is spierpijn. Gelukkig hoeft uiteindelijk maar een klein deel van de mensen te stoppen met deze medicijnen vanwege bijwerkingen.Zowel het krijgen van hartritmestoornissen als gewichtstoename zijn GEEN bekende bijwerkingen van deze medicijnen. Voor dit antwoord baseer ik mij zowel op de zeer grote onderzoekservaring met deze medicijnen wereldwijd als de dagelijkse ervaring uit de praktijk. Hopelijk stelt dit je enigszins gerust.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy