// Zorg algemeen

Hartslag boven de 100

beste cardiologen.

ik heb een vraagje ivm hartslag boven de 100. Mijn normaal hartritme varieert sterk tussen de 58 en 75. Nu heb ik 4 januari (plots) in de namiddag een hartslag gehad van 150. De hartslag bleef de gedurende dag hoog. Het bleef enkele minuten op 150, in de avond nog steeds 110. Hiervoor naar dokter van wacht geweest. Hartfilmpje gehad en was niets afwijkends buiten dan hoge hartslag. Kreeg nobiten 5mg voorgeschreven maar reageerde hier slecht op en moest van huisarts acuut stoppen.

nu heb ik eigenlijk angst voor ventrikeltachycardie ofso. Bang dat het een ernstige stoornis was. Heb het tot nu toe nietmeer gehad gelukkig.

wat vinden jullie hier van?


0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


1 REACTIE

  • P V avatar
    Als het al een ventrikeltachycardie zou zijn, had de huisarts dat zeker op het ECG gezien. En "gevaarlijke" ventrikeltachycardieen komen eigenlijk alleen voor bij mensen die ook andere dingen aan het hart hebben, bijvoorbeeld een hartinfarct in het verleden, of hartfalen. Het is een beetje gissen wat het geweest is, maar het kan alleen maar iets onschuldig geweest zijn. Als dit vaker voorkomt, ga dan een keer met een ECG van de ritmestoornis naar een cardioloog, hij kan u daar mee helpen.Maar voor nu, maakt u zich geen zorgen!

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy