// Zorg algemeen

hartritme stoornis

Ook ik heb een vorm van hartritmestoornis. Bij mijn cardioloog was ik eigenlijk vergeten mijn actuele medicatie status te vermelden. ik was vergeten te melden dat ik ook ssri medicatie slik te. dit geeft nl interactie met mijn nieuwe medicatie (tambocor). dus ben ik begonnen met het afbouwen van de lexapro. dit gaat prima. mijn vraag is dan ook Geeft het echt veel problemende interacvtie met ssri medicatie?

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


4 REACTIES

  • L D avatar
    Dank voor uw aardige woorden.Zo zie je maar hoe belangrijk het is om goed te begrijpen wat medicijnen doen en hoe ze elkaar beïnvloeden. Dit is ook een van mijn drijfveren voor deze website: als iemand goed begrijpt wat zijn medicijnen doen, en waarom ze belangrijk zijn, dan is het makkelijker om ze trouw in te nemen, maar ook om te stoppen als dat echt nodig is.

    0
  • f v avatar
    door uw helder en duidelijke uitleg , heb ik lexapro afgebouwd, en ben zonder problemen gestopt.hartelijke dank voor uw hulp.Frits van Dijl.

    0
  • P H avatar
    Mijn hart klopt zo nu en dan heel onregelmatig; gewoon kloppen wordt afgewisseld door een combinatie van sneller kloppen, niet kloppen en gewoon kloppen. Ik noem het maar: Mijn hart klopt als een dronken marconist.Ik vind het zeer vervelend en ik ben niet gerust met dit gedoe.Vaak gebeurt het onregelmatig kloppen als ik wil gaan slapen, echter het gebeurt ook midden op de dag. Het duurt tussen de 10 minuten en de 2 uur.Mijn cardioloog zegt dat het geen kwaad kan en hij wil steeds weer het bewijs zien en daarom krijg ik ook regelmatig een Holterkastje aangemeten soms met een 24 uur programma soms met een 48 uur programma en 1 keer met een week programma waarbij ik eea moest aansluiten/activeren etc als het begon.Ook wordt mij gevraagd eea in het ziekenhuis te laten vastleggen, maar ik ga niet midden in de nacht dit soort dingen laten doen.Ik slik al jaren Sotanol, Simvastatine en Carbasalaatcalcium.Kortom mijn vragen zijnIs het normaal dat er steeds om een bewijs gevraagd wordt?Is er een operatie oid mogelijk om mij van deze narigheid af te helpen

    0
  • L D avatar
    Het is verstandig dat u de lexapro gaat stoppen. Lexapro is een remmer van CYP2D6, dat is een enzym (of te wel "route"), waarlangs tambocor wordt afgebroken. Met andere woorden, er bestaat een risico dat de tambocor te langzaam wordt afgebroken en daarmee tot gevaarlijk hoge spiegels kan stijgen, waardoor tambocor weer gevaarlijke ritmestoornissen zou kunnen veroorzaken.Een andere overweging om te stoppen is dat lexapro bekend is met een bijwerking, nl. een effect op de elektrische eigenschappen van uw hart; het verlengt de QT-tijd. Tambocor, een ritme-medicijn, heeft (natuurlijk) een gewenst effect op de elektrische eigenschappen van het hart, maar wel een ander dan de lexapro (het vermindert de prikkelbaarheid van het hart). Deze twee effecten samen vormen ook een ongewenste combinatie.Ik hoop dat ik u duidelijk heb kunnen maken dat de combinatie ongewenst is. De elektrische eigenschappen van het hart vormen een ingewikkeld onderwerp, waar nog heel veel meer over te vertellen is. Desgewenst zijn er natuurlijk ook andere medicijnen, als vervanger mogelijk. Welke dat zijn, moet u aan uw eigen behandelaars vragen.

    0

Je moet Inloggen om te reageren