// Zorg algemeen

Extrasystolen (VES)

Sinds vorig jaar augustus/september (na de operatie van mijn dochter van 9 aan een pacemaker) heb ik last van hartoverslagen.

Ik heb hiervoor een Holter gedragen en daaruit is gebleken dat ik extra slagen heb uit mijn hartkamer en dat die geen kwaad kunnen.

Uiteindelijk verdwenen ze weer om een week of 4 geleden volledig terug te komen. Nu ervaar ik ook ernstige spanningen ws de verwerking van wat er allemaal is gebeurd en hiervoor loop ik nu ook bij een psycholoog.

Helaas worden de overslagen alleen maar erger en komen nu soms ook 3/4x achter elkaar. Ik heb op advies van de ha 25 mg metoprolol voorgeschreven gekregen maar omdat ze hier dwars doorheen komen en ze steeds frequenter kwamen (hele dagen) is dat sinds heden opgehoogd naar 50mg. De overslagen zijn inderdaad minder (ze zijn er nog wel) maar voel me raar.
Steekjes in mijn borst, spierpijn in mijn arm, kortademig en tintelende lippen.

Is dit ook een vorm van hyperventilatie en kan dat de hartkloppingen uitlokken.

Eigenlijk wil ik gewoon dat ze weer verdwijnen en is het wel zo goed om de medicijnen te blijven gebruiken.

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


2 REACTIES

  • F H avatar
    Bedankt voor uw reactie.Inmiddels loop ik bij een psycholoog en zijn mijn medicijnen inderdaad verhoogd van 25 mg naar 50 mg en weer terug omdat ik last kreeg van buikkrampen.Wel ben ik begonnen met het slikken van extra mium en voel me daar beter bij. De overslagen zijn er nog maar minder voelbaar. Soms zijn het er 3/4 achter elkaar dan weer een paar minuten niets en dan begint het weer om daarna weer een paar uur weg t e zijn.Hoop dat ze weer verdwijnen want ook al zegt iedereen dat het niets ernstigs is toch is het een naar gevoel.Ik zou niet weten hoeveel overslagen ik per dag heb, dat heeft de huisarts me nooit gemeld.Heel soms vraag ik me af of ik me niet moet laten doorverwijzen naar een cardioloog.

    0
  • L D avatar
    Wat vervelend voor u. Mogelijk is het een troost om te weten dat veel mensen hier last van hebben, kijk maar eens op de website.Stress lijkt ook bij u een belangrijke oorzaak; u vermeldt inderdaad klachten die ook kunnen passen bij hyperventilatie. Helaas is het zo dat medicijnen meestal niet afdoende zijn. U gebruikt nu nog een lage dosis metoprolol. Wellicht is het een goed idee om aandacht te besteden aan uw gevoel van stress; uw overslagen lijken mij een onderdeel hiervan.Mijn advies zou zijn om via de huisarts een programma op te stellen om de stress te verminderen.Alleen als er heel veel overslagen zijn, >10.000 per dag, dan kan catheter-ablatie (invasieve ingreep via de lies) overwogen worden. Maar, dat zou ik in ieder geval pas overwegen als eerst bovenstaande is doorlopen.

    0

Je moet Inloggen om te reageren