// Zorg algemeen

ANVRT ablatie hoofdpijnen

Mijn ablatie is goed gelukt! Ik heb alleen nu weer mijn migraine/spanningshoofdpijnen terug.Die krijg ik bij veel stress( al mijn hele leven) Die waren weggegaan toen ik hartritmestoringen kreeg die niet meer vanzelf weggingen.. Ik ben er niet blij mee, maar alles beter dan hartritmestoringen. Is hier een verklaring voor? Ik had voor de ablatie spontaan een paar keer per week bloedneuzen, die lijken definitief weg te zijn.

0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


8 REACTIES

  • P A avatar
    Ik kreeg een maand geleden ook een ablatie (PVI) en ervoer de eerste twee weken dagelijks aura's van migraine, soms meerdere keren per dag. De migraine die daarop normaal volgt, kwam niet altijd.De avond van de operatie nam het aura zelfs vrijwel heel mijn zicht weg, zo erg had ik het nog nooit gehad. Laatste jaren had ik dat niet meer gehad, dus ik dacht dat het er "uitgegroeid was" (ik ben nu 36). Nu heb ik het al een week niet meer gehad, dus hoop dat het gestopt is.

    0
  • H P avatar
    Bedankt voor het beantwoorden. Ik las het stukje over je minder voelen in de zomer dat heb ik ook altijd. Het eerste jaar na de ablatie (ANVRT) had ik het niet meer. Maar ik heb het nu weer terug. ook als ik in warme winkels kom.Ik heb gisteren allerlei dingen gedaan, het is zo dat ik vandaag bijna niets kan doen. ik ben zo moe dat ik vaak weer naar bed ga.

    0
  • H V avatar
    mevrouw, Wat een vervelende situatie. Wellicht refereert u in onderstaand stukje naar mijn vraag op dit forum? "Nu las ik op de site dat er iemand was die in de zomer zich zo slap voelde. Dat heb ik mijn hele leven gehad, net het idee dat ik bij warmte flauw ga vallen. In de zomer gaat mijn bloeddruk ook altijd verder omlaag." Ik herken in elk geval mijzelf in uw omschrijving, en heb dit dus ook....

    0
  • F S avatar
    Extreme vermoeidheid zoals je beschrijft is ontzettend bepalend voor je gevoel van welzijn en kan zeer veel verschillende lichamelijke maar ook geestelijke oorzaken hebben. Hartproblemen kunnen hier een rol in spellen maar er zijn nog legio andere mogelijkheden en obv je verhaal kan daar eigenlijk niet iets zinvols over worden gezegd. Ik kan niet anders dan je adviseren om toch met je huisarts opnieuw te overleggen over vervolgstappen. Sterkte hiermee.

    0
  • H P avatar
    Ik heb een vraag i.v.m. extreme vermoeidheid.Ik ben sinds 5 maanden heel snel erg moe. Ik moest na de ablatie geen medicijnen meer slikken. De ablatie was in 2014. Ik heb geen hoge bloeddruk en ik meet mijn hartslag/zuurstof zelf, de hartslag komt nooit beneden de 60. Ik ben bij de huisarts geweest en heb een uitgebreid bloedonderzoek gehad, waar alleen uitkwam dat mijn cholesterol een waarde had van 7,5. Nu las ik op de site dat er iemand was die in de zomer zich zo slap voelde. Dat heb ik mijn hele leven gehad, net het idee dat ik bij warmte flauw ga vallen. In de zomer gaat mijn bloeddruk ook altijd verder omlaag. Het eerste jaar na de ablatie had ik geen last van de warmte en geen vermoeidheid. In oktober 2016 is het twee jaar geleden sinds de ablatie. Ik woon in de Randstad en ben voor de ablatie naar het Catharinaziekenhuis gegaan. Volgens jullie hoefde ik niet meer voor controle naar een cardioloog, dus die bezoek ik niet meer. Kan de extreme vermoeidheid door iets bij mijn hart komen? De huisarts weet het niet

    0
  • M D avatar
    De hoofdpijnen kunnen volgens mij ook tijdelijk terug gekomen zijn door bijwerkingen van medicatie. Ik heb zelf ook een ablatie ondergaan, en heb daarna heel regelmatig last gehad van migraine aanvallen, terwijl ik deze voor mijn ablatie bijna nooit meer had. De migraine aanvallen werden bij mij steeds minder frequent, dus mogelijk en hopelijk is dat bij u ook zo!

    0
  • H P avatar
    Bedankt voor het antwoord!Ik heb tot dat ik 50 werd migraine gehad, en bij inspanning vanaf mijn jeugd hartritmestoornissen.De hartritmestoornissen gingen toen vanzelf weer weg. Vanaf ongeveer 55 jaar kreeg ik hartritmestoornissen die niet meer vanzelf weggingen, en moest ik het elke keer laten wegspuiten in het ziekenhuis. Ik kreeg toen ook Sotalol en Verapamil. Ik kon niet erg goed tegen de medicijnen. Ik kreeg de ablatie door U, en het was succesvol. Ik hoefde daarna geen medicijnen meer te slikken.. Ik heb alleen nu weer hoofdpijnen, maar alles is beter dan hartritmestoornissen!!

    0
  • L D avatar
    Ik kan niet verklaren dat door de ablatie uw hoofdpijnen weer terug zijn gekomen, behalve wer na de ablatie een medicijn is gestopt dat u voor de AVNRT gebruikte. Het zou een positieve bijwerking van dat medicijn geweest kunnen zijn dat het ook uw hoofdpijn behandelde.Als dat niet het geval is, dan kan ik het niet verklaren.Wel moet ik opmerken dat ik het een enkele keer heb meegemaakt dat mensen juist na de ablatie tijdelijk hoofdpijn kregen. Dit betrof dan altijd ablaties waarbij in de linker boezem is behandeld, via een prik door het boezem-tussenschot. Er is ook een discussie gaande over het sluiten van aangeboren gaatjes in dat tussenschot en migraine. Maar, bij een gewone AVNRT-ablatie wordt dit tussenschot nooit gebruikt, en wordt er niet in de linker boezem geableerd.

    0

Je moet Inloggen om te reageren