// Zorg algemeen

30 juni 2016 Ablatie gehad

Goedenavond,

Ik ben 28 jaar, en heb op 30 juni 2016 een ablatie gehad omdat mijn hart 2 tot 3 keer per jaar op hol sloeg ( supraventriculiere tachiecardy/cirkeltachycardie genoemd? Het was geen WPW ) Verder had ik nooit klachten betreft mijn hart. Nu was de behandeling geslaagd is mij verteld en heb ik een paar weken een wat onrustig hart gehad. Na 3 of 4 weken was mijn hart weer rustig en ging het erg goed. Ik had ook weer wat zelfvertrouwen en besloot om weer es te gaan hardlopen, les 1 van hardlopen met evy. Dit ging ook goed en had ook geen klachten. Behalve geen conditie wat normaal is na een ablatie?  Verder heb ik een eind gefietst met mijn dochtertje ook geen klachten etc. Tot ik 2 weken geleden weer ging hardlopen, ik had een hele goede dag en qua conditie kon ik het ook goed volhouden. Echter was ik wel overgesprongen van les 3 naar les 10, maar het voelde erg goed! Echter de volgende dag was mijn hart weer net zo onrustig als vlak na de ablatie. Hier ben ik me zorgen om gaan maken en sindsdien heb ik iedere keer een tijdje nadat ik me heb ingespannen last van een onrustig hart onrustig gevoel in de keel ongeveer 1 tot 5 seconden lang en dan meerdere malen in korte tijd. Alsof ik last heb van heel veel overslagen en nu vraag ik me af kan dit nog door de ablatie komen heb ik dingen te snel weer opgepakt?  Moet ik me zorgen maken? Ik ben hiervoor naar de dokter gegaan en loop nu met een eventrecorder maar ik maak me zo druk en zou graag ook een antwoord van u willen of dit vaker voorkomt en of het idd kan komen door de ablatie nog ivm herstel hart. en dat ik teveel van mijn lichaam heb gevraagd. 

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.


0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


2 REACTIES

  • R H avatar
    ik heb in uari een ablatie gehad .. maar helaas werkte dit maar voor korte duur. In het begin was mijn hart ook wel onrustig.. mr het bleef meestal maar bij een paar seconden.. Helaas een paar maanden later begonnen de aanvallen weer.. gewoon zoals vanouds .. alleen dan minder frequent. Begin september kreeg ik een aanval die 12 uur duurde en ben toen maar naar het ziekenhuis gegaan.. Ipv een AVNT had ik nu een sinustachycardie en zagen ze nog een afwijking .. Mijn ritmestoornis is dus kennelijk verplaatst. Dus ja.. om antwoord te geven op je vraag.. het kan gewoon weer terug komen.. Ik lees zeer regelmatig dat mensen meermaals geableerd moeten worden omdat het niet geholpen heeft of dat de ritmestoornis zich verplaatst heeft. Maar nee.. je hoeft je in principe geen zorgen te maken.. ik loop al 14 jaar met hartritmestoornissen.. die soms gewoon dagelijks voorkwamen.. en dan niet een paar seconden.. maar gewoon een uur of een paar uur. Ik loop ook nog steeds rond ;) je hebt er goed aan gedaan naar de huisats te gaan en de eventrecorder weer mee te nemen.. je zult vanzelf wel horen hoe en wat.

    0
  • L D avatar
    Het verhaal dat u vertelt doet mij het meest denken aan overslagen. Uit ervaring weet ik dat mensen na een ablatie hier vaak last van hebben. het heeft niets met de ablatie te maken. Mogelijk registreert uw lichaam overslagen eerder, omdat overslagen voor de ablatie de snelle hartkloppingen in gang zetten.Maakt u zich vooral geen zorgen en bouw het hartd lopen verder op. Ieder mens heeft overslagen, alleen sommige mensen voelen ze ook nadrukkelijk. Medicijnen helpen vrijwel nooit en de klachten verdwijnen bi altijd weer vanzelf.Heel soms zijn er zoveel overslagen dat we ook die moeten ableren, maar, nogmaals, wacht eerst maar gewoon even af, en maak je geen zorgen.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy