// Leven met hart en vaataandoeningen

Goede voornemens voor 2016!

Beste allemaal,

In mei 2014 werd ik voor de eerste keer geconfronteerd met een (naar later bleek erfelijke) hartritmestoornis. Voor mij, als actieve sporter en gezondheidsfreak, was dit best een schokkende ervaring. Ook de cardioversie die ik moest ondergaan was trouwens "schokkend"... Ik snapte niet hoe mij dit kon overkomen. Was boos en teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Bijkomend effect was dat ik eigenlijk altijd rekening hield met het opnieuw optreden van een hartritmestoornis. Simpel voorbeeld was dat ikitijdens trainingen niet meer "diep" durfde te gaan.  Uiteraard kreeg ik in 2014 en 2015 weer enkele hartritmestorinen en helaas moest ik ook toen weer een cardioversie ondergaan. Al met al een zeer vervelende situatie die me best wel onzeker maakte en ook telkens weer een dag kostte ivm ziekenhuisopname. Via mijn cardioloog werd ik attent gemaakt op de mogelijkheden en zijn ervaringen met het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Na een intake heb ik even getwijfeld, maar toch besloten om mij hier te laten helpen. Inmiddels is het nu 11 maanden geleden dat ik door Dokter en zijn team ben behandeld en kan ik iedereen die twijfelt het advies geven om deze behandeling te ondergaan. Ja, ik vond het spannend en was mij bewust van de eventuele risico's. Maar als ik nu de balans opmaak ben ik ENORM blij dat ik de behandeling heb uit laten voeren in dit ziekenhuis. Ik had en heb veel vertrouwen in de deskundigheid van het medisch personeel. Ik vond de klantvriendelijkheid enorm hoog en ook de nazorg is top! Het resultaat van de ingreep is ook een groot succes, want ik heb na mijn ablatie nooit meer een hartritmestoornis gevoeld. Ik kan en durf weer "diep" te gaan"tijdens het sporten. Zo diep dat ik soms met weemoed terugdenk aan de tijd dat ik in verband met mijn hart rustig aan kon doen....

Aangezien de periode van goede voornemens weer aanbreekt plaats ik dit bericht. Ik zou iedereen van harte aanbevelen om bij twijfel vooral naar de voordelen van de ablatiebehandeling te kijken. Inmiddels is er enorm veel ervaring met deze behandeling in diverse goede hartcentra in ons land, hetgeen de risico's enorm beperkt. Durf de beslissing te nemen en ga net als ik weer op volle kracht "gewoon" en zonder (psychische en fysieke) beperkingen leven!

Succes met je beslissing! 


0

Rapporteer

We zullen uw aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

RAPPORTEER ONDERWERPANNULEER


5 REACTIES

  • T P avatar
    Hi ,Je verhaal is bijna 1 op 1 een kopie van mijn situatie. Ik ben 42, fanatiek sporter en ik sta ook op de lijst om een ablatie te ondergaan om het boezemfibrileren te stoppen. Ik ben met name benieuwd of je er nu echt vanaf bent en of je ook weer 100% of misschien wel 110% durft / kunt sporten.Groet,

    0
  • M V avatar
    Bedankt voor het delen van je ervaring.Wie weet wat je voor een ander kan betekenen met je verhaal.Bedankt..

    0
  • H t avatar
    Heel goed om een positief bericht te schrijven. Ik heb dat zelf al meerdere malen gedaan op mijn blog. Helaas vind je teveel negatieve ervaringen.Mensen met boezemfibrilleren zijn allang niet meer kansloos. Sterker, cardiologen als , maar daarvoor al vanaf 2002 de veel te vroeg overleden cardioloog Beukema in de Isala Klinieken in Zwolle, hebben hiervoor baanbrekend werk verricht. Daarbij mag cardioloog Arif Elvan uit Zwolle overigens ook niet vergeten worden. En na één of soms meerdere ablaties is er weer een normaal leven voor mensen met boezemfibrilleren of -flutter.Maar ook al komt het daarna opnieuw terug. De door velen zo gevreesde his-ablatie biedt uiteindelijk ook nog weer soelaas voor een normaal leven. Je herkrijgt het leven. Het is weliswaar een finale beslissing die je samen met je arts neemt, maar koudwatervrees hoef je daarvoor niet meer te hebben. Beter is natuurlijk om het zover niet te hoeven laten komen. Maar de cardiologische wetenschap biedt ook hier weer een escape op een normaal leven.Kortom, anno 2016 is het met cardiologen als en Elvan (en er zullen er vast meer zijn) volop hoop en toekomst voor mensen met hartritmestoornissen. Ik had, heb en hou vertrouwen in deze medici. Het is hen en de patiénten gegund dat de kennis en behandelmethodes nog verder verfijnd worden.Hartelijke groet,

    0
  • J R avatar
    Dag .Ik kan je advies alleen maar steunen ,heb zelf 30 jaar geleefd met boezemfibrileren,in 2013 op advies van mijn cardiploog van het Elisabetziekenhuish.Na 28 jaar vele malen eerste hulp en cardie-versie,eindelijk geholpen op 83 jarige leeftijd in het Catarine ziekenhuis inn Eindhoven kundig team nog bedankt..Nooit meer ritme stoornis gehad HEERLIJK om daar af te zijn.Kan het iedereen aanbevelen,natuurlijk is er ricico aan verbonden maar we moeten iedere dag ricico,s nemen Doen kan ik alleen maar zeggen.Cuces allen,mvgr.

    0
  • L 6 avatar
    Een mooi en positief bericht zo aan het einde van het jaar. Het is de bekende 'hart onder de riem' voor diegenen die in een vergelijkbare situatie zitten.Een gezond 2016 gewenst.

    0

Je moet Inloggen om te reageren

×
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
FunctionalAlways active
Statistics
Marketing
AcceptDenyManageSave
Privacy Policy